Subject: Re: järelpärimine 08012024 Tiskreoja arendus
From: "Lehar Lindre" <[email-masked]>
To: "Ksenia Haavistu" <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Tue, 20 Feb 2024 11:00:21 +0200

Tere,

arendaja on endiselt seisukohal, et Transpordiamet on jätnud müra 
vähendamise meetmed rakendamata (Lisa 1). Lisa 1 osas on tegemist 07.02.2024 
aastal arendaja poolt Harku vallale saadetud kirjaga. Kiri on leitav ka 
Harku valla dokumendiregistrist.

Mõõtmistulemuste (Kajaja Acoustics 07.03.2023.a) järgi ja tuginedes 
Terviseameti seisukohale ulatub liiklusmüra 60 m kaugusel maanteest 
(mitte-teepoolne külg) hinnatud tase mõõtmispunktis päevasel perioodil 62 dB 
ning öisel perioodil 48 dB.

Keskkonnaministri 16.12.2016 määrusele nr 71 „Välisõhus leviva müra 
normtasemed ja müratasemete mõõtmise, määramise ja hindamise meetodid“ 
(edaspidi KeM määrus nr 71) lisas 1 toodud II müra kategooria ( 
haridusasutuste, tervishoiu- ja sotsiaalhoolekandeasutuste ning 
elamumaa-alad, maatulundusmaa õuealad, rohealad) liiklusmüra piirväärtused 
on päeval 60 dB (teepoolsel küljel kuni 65 dB) ja öösel 55 dB (teepoolsel 
küljel kuni 60 dB).

Tuginedes eelnevale ületab Kajaja Acoustics poolt mõõdetud liiklusmüra tase 
päevasel ajal mitte-teepoolsel küljel KeM määrus nr 71 lisas 1 toodud 
normtaset.

Siit küsimused Transpordiametile:

a.	Kas Transpordiamet nõustub Tiskreoja OÜ (Lisa 1) seisukohaga, et müra 
vähendamise kohustus lasub Transpordiametil?
b.	Mõõtmistulemuste (Kajaja Acoustics 07.03.2023.a) alusel ületab mõõdetud 
liiklusmüra tase päevasel ajal mitte-teepoolsel külje normtaset. Tulenevalt 
Atmosfääriõhu kaitse seaduse  § 56 lõige 2 alusel tuleb normtaseme ületamise 
korral rakendada müra vähendamise abinõusid, sest see põhjustab olulist 
keskkonnahäiringut.  Kas müra vähendamise abinõude rakendamise kohustus 
lasub Transpordiametil? Kui jah, siis milliseid meetmeid ja millal plaanib 
Transpordiamet rakendada?

Lugupidamisega,

Lehar Lindre

Uuspere 8/1

From: Ksenia Haavistu <[email-masked]>
Date: Wednesday, 10. January 2024 at 10:15
To: Lehar Lindre <[email-masked]>
Subject: RE: järelpärimine 08012024 Tiskreoja arendus

Tere

1.	Tallinn-Rannamõisa-Kloogaranna km 2,6-4,1 põhiprojekt koostamisel vaadati 
Apametsa Va ja Vb koostööpiirkondade (kvartalite) detailplaneeringu DP 88/10 
2005, kuid otseselt kokkupuudet Tallinn-Rannamõisa-Kloogaranna km 2,6-4,1 
põhiprojektiga detailplaneeringul polnud.

Aastal 2017 Tallinn-Rannamõisa-Kloogaranna maantee teelõigu km 2,6-4,1 
eelprojekti raames teostati vaadeldavale lõigule liiklusmüra modelleerimine, 
sh koostati mürakaardid, kus on näidatud teele lähimate olemasolevate 
hoonete juures (teepoolsel fassaadil) arvutatud Ld ja Ln müraindikaatorite 
väärtused. Mürakaitsemeetmete rakendamise peamiseks kriteeriumiks on 
liiklusmüra piirväärtuse ületamine hoonete teepoolsel küljel (65 dB 
päeval/60 dB öösel).  Maanteeamet kooskõlastas kõik Rannamõisa teega 
külgnevad detailplaneeringud tingimusega, et  müra leevendavad meetmed rajab 
vajadusel detailplaneeringu arendaja. St, et kohustus saaste ja müra taseme 
viimine kehtestatud piirväärtuse vastavaks on arendaja kohustus ja sellega 
arvestas projekteerija koostades riigitee nr 11390 Tallinn Rannamõisa 
Kloogaranna km 2,6 4,1 ehituse projekti.

2.	Tallinn-Rannamõisa-Kloogaranna km 2,6-4,1 projekteerimistingimuste 
menetlusse menetlusse kaasati kõnealuse maanteega piirneva kinnisasja 
omanikke. Samuti avalikustati Maanteeameti kodulehel teade ehitusloa 
menetluse kohta koos projekti dokumentatsiooniga. Täpsustuseks, Uuspere tee 
8 ei ole maanteega piirnev kinnistu.

3.	Riigitee nr 11390 Tallinn Rannamõisa Kloogaranna km 2,6- 4,1 
projekteeriti ja ehitati  teemaa-alale. Täpsustuseks, projekti koostamise 
ajal asus Uuspere tn 8 ja maantee vahel „Krooning“ tankla, mida likvideeriti 
enne tee-ehitustööde alustamist. Vasakul pool Rannamõisa teed kulgev 
olemasolev jalgratta- ja jalgtee õgvendatati likvideeritava tankla asukohas. 
( joonisel kollasega osa). Õgvendus asub Harku valla maal:

Vaadates detailplaneeringu põhijoonist näeb, et Uuspere 8 kõrghaljastuse ala 
laiusega 37m on planeeritud aadressile Uuspere tn8, kuni planeeritava 
kõnniteeni aadressil kinnistu Klooga kergliiklustee L4 (katastritunnus 
19814:001:0592). Kuid detailplaneeringu seletuskirjas on välja toodud, et 
rajatakse 50m laiune kõrghaljastusfront.

Harku vallavalitsuse esindajad osalesid projekteerimise ajal koosolekutel 
kuid koosolekute protokollides puudub info antud planeeringu kohta. 
Projekteerimistingimuste menetluse ajal KOV tagasisides projektile pole 
viidatud Apametsa Va ja VB kvartali detailplaneeringule.

Jagan igaks juhuks lingid:

Detailplaneering DP 88/10 2005: 
<https://kaart.harku.ee/DP/051018_1614/avalik/Kehtestatud%20detailplaneering/> 
kaart.harku.ee - /DP/051018_1614/avalik/Kehtestatud detailplaneering/

Siin saab vaadata arvutusliku mürataset valitud aadressil. 
https://xgis.maaamet.ee/xgis2/page/app/myrakaart.

Lugupidamisega

Ksenia Haavistu

Põhja osakonna ehituse üksus

ehituse projektijuht

5330 4612

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Lehar Lindre < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Monday, January 8, 2024 12:38 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: järelpärimine 08012024 Tiskreoja arendus
Importance: High

Tere,

Edastan käesolevaga järelpärimise

Palun kinnitada kättesaamist

Lugupidamisega,

Lehar Lindre

Tel.5116666